Translate

lørdag 18. mai 2013

17.mai


I går var det 17.mai, (for utenlandske lesere som bruker google translate) som er Norges nasjonaldag.
I tradisjonens tro kledde jeg på min fineste stas i går: Bunaden min. Sminken var nøytral og håret ble flettet.
Vi har endelig fått vår her i midt-norge. Solen skinte, trærene har blitt grønne og luften var varm.

Vi tok bussen inn til byen i går. De norske flaggene var heiset, og folk var kledd i bunader, kjoler og dress.
Det er alltid vanvittig mye folk ute på 17.mai, og enda flere tok nok turen i går siden været var så fint.
Vi satt oss på en ute resturant med årets første utepils! I går nøyt jeg faktisk at jeg kunne gjøre dette som barnløs, og ikke springe etter barn. (Man må jo finne litt positive ting ut av tilværelsen?)
Etter noen timer tok vi bussen hjem igjen. På vei til bussholdeplassen kunne vi høre tusenvis sang "Ja, vi elsker dette landet". Vakkert var det.

Ettermiddagen og kvelden ble tilbringet ute. Vi grillet og koset oss mye :)

2 kommentarer:

  1. perfekt! Utenlandske leseren fra Slovenia som bruker google oversetter var takknemlig for forklaring :)

    Yes, your attitute is perfect - whatever situation you are in, you have to look it from positive side. This way, everything in life will be always easier.

    lots of love!

    Klara

    SvarSlett
  2. Yes, I agree with you. Everything in life will be easier with a positive attitute :)

    Lots of love and hugs to you too :)

    SvarSlett