Translate

lørdag 8. desember 2012

Jeg lurer på..

Jeg lurer på hvordan det føles å kaste p-pillene og være gravid måneden etter..

Jeg lurer på hvordan det føles å ikke lage barn hos legen, og hvordan det føles
å slippe medisiner, ultralyder, sprøyter, uttak, innsetting og ukesvis i berg og dalbaner..

Jeg lurer på hvordan det føles å planlegge en graviditet uten å måtte tenke på at det skal passe tidsmessig med jobb, at det ikke er sommerferie, høytider og stengt..

Jeg lurer på hvordan det føles å planlegge en graviditet uten å måtte bekymre seg over om man faktisk har råd til å betale for å oppnå det...

Jeg lurer på hvordan det føles den dagen man står med sterk positiv test i hendene og
kjenner på seg at dette går rette veien..

Jeg lurer på hvordan det føles å ha ømme bryster, morgen kvalme og trøtthet som skyldes
en graviditet..

Jeg lurer på hvordan det føles å se et bankende hjerte på ultralyd for første gang..

Jeg lurer på hvordan det føles å kjenne spark i magen..

Jeg lurer på hvordan det føles å kjøpe de første små sokkene og rosa eller blå klær..

Jeg lurer på hvordan det føles å kjøpe vogn, barnesete og innrede leiligheten til at et nytt liv skal komme til verden..

Jeg lurer på hvordan det føles å finne navn til sitt kommende barn..

Jeg lurer på hvordan det føles å gå til jordmor..

Jeg lurer på hvordan det føles å kjenne og se at magen vokser..

Jeg lurer på hvordan det føles når familie og venner gleder seg sammen med oss..

Jeg lurer på hvordan det føles å føde..

Jeg lurer på hvordan det føles å se sitt nyfødte barn for første gang..

Jeg lurer på hvordan morskjærlighet kjennes ut..

Jeg lurer på hvordan det føles å se sitt barn vokse opp, gjennom første tann, skritt, første barnehagedag, skoledag og kjæreste...

Jeg lurer på....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar