Translate

torsdag 20. juni 2013

Om kjerringråd og ligge med pute under rumpa..

I årene som ufrivillig barnløs så har vi (les hovedsakelig jeg) prøvd titalls med forskjellige kjerringråd (og andre gode råd) som skulle hjelpe oss å bli gravide..

I noen perioder har jeg hatt opp til fem-seks kjerringråd som ble fulgt hver eneste dag..
For å liste opp noen av kjerringrådene så har jeg blant annet:
  • Drukket grapejuice og slimløsende hostesaft.
    Dette skal visstnok hjelpe fordi eggløsningsslimet blir tynnere og da kan spermen lettere svømme inn (?)
    Jeg vil forresten annbefale at man drikker juicen før hostesaften, fordi kombinasjonen hostesaft + grapejuice smaker ikke like godt. (Grøss) Jeg kan også legge til at jeg fikk masse slim, og det kjentes ut som jeg var konstant våt. (Takk for den beskrivelsen, tenker sikker du)
  • Diverse vitaminer som jeg ikke husker navnet på.
    Vitaminene skulle hjelpe mot flotte eggstokker, egg av god kvalitet, eggløsning, sædproduksjon (selvsagt mannen som tok de vitaminene) osv..
    Kjøkkenbenken såg ut som et apotek tiltider.
  • Doggystyle.
    Denne kjente stillingen skulle helt klart være best fordi mannen kom lengst mulig inn i kvinnen og dermed fikk spermen mindre vei å svømme...
    Jeg trenger vell ikke å kommentere dette punktet ytterligere?
  • Få orgasme samtidig som mannen.
    Skulle vist nok hjelpe fordi livmoren trekker seg sammen og da renner spermen lettere inn.
    Jada..
  • Ligget med beina høyt opp mot veggen, og  pute under rumpa  etter sex. Yes, I did!
    Dette skulle hjelpe fordi spermen ikke skulle renne så fort ut av meg. Slik kunne jeg forøvrig ligge i opp mot 15 minutter. (Viktig at alt renner innover og ikke utover, sant?)
    Sikkert et komisk øyeblikk for mine kjære å se, og nok veeldig uromantisk.
  • Sex annen hver dag. (Fordi spermen blir av beste kvalitet da)
    Mellom oss så syns jeg at det var helt greit å ha sex annen hver dag når vi hadde prøvd å bli gravid i noen måneder. Jeg kan bare snakke for meg selv: Men å ha sex hver eneste dag frem mot eggløsning kan faktisk være ganske slitsomt, og sexen blir nesten ikke noe koselig tilslutt.
    Jaja kjære, skynd deg å kom nå så blir vi ferdig med det.. (Man sier jo selvsagt dette over skulderen, i og med at det er doggystyle som gjelder..)
    Romantisk eller hva?
  • Måle kroppstemperaturen min hver enste morning for å sjekke når eggløsning kom osv.
    Egentlig ganske genialt, men også stressendes til tider. Mener å huske (dette er jo en syv år siden jeg gjorde) at man burde måle samme tid hver dag, og jeg er ingen morgenfugl når jeg har fri for å si det sånn..
  • Jeg var på en alternativmesse en gang og kjøpte en krystall som visstnok skulle hjelpe meg å bli gravid. Jeg sov med steinen (altså krystallen) under puta. Lenge. Steinen var hard.
  • Jeg drakk ingen alkohol etter eggløsning og frem til menstruasjonen kom i flere år.
  • Max 1-2 kopper kaffe mens vi holder på med IVF. (Jeg elsker kaffe <3 )
  • "Babyklister", eller Fructus femina som egentlig heter.
    Dette prøvde jeg under de to første IVF forsøkene våres. Det skal visstnok hjelpe det befruktede embryoet å feste seg lettere til livmoren.
  • Min bedre halvdel fikk ikke gå med trange bukser og truser, ingen varme dusjer (stakkars, han elsker jo lange varme dusjer), han måtte ta diverse vitaminer, være forsiktig med alkohol og for all del ikke få feber osv.



    Listen er nok lengre over ting vi har prøvd for å bli gravide gjennom årenesløp. Man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at når man prøver mange forskjellige kjerringråd hver måned, så blir det å lage barn mer stress enn kos.
    En typisk dag her i huset såg slik ut:
    - Har jeg huset å ta vitaminene?
    - Jeg må hive inn på med babyklister, hostesaft og grapejuice. Blir smaken ekkel så kan jeg jo bare skylle ned med kaffe. Nei, forresten, jeg har jo allerede drukket dagens kopp med kaffe.
    - Takk for sexen, kjære. Jeg legger meg bare her litt jeg med beina og rumpa opp mot veggen. Slukker du lyset før du sovner?
    - God morgen kjære, sender du meg termometeret og stapper det inn i rumpa mi takk?
    - Nei, ikke i dag kjære. Vi hadde jo sex i går, og vi må spare på spermen din.
    - Skrur du ned temperaturen på dusjen din, kjære?


    Hensikten min med dette innlegget er ikke å si at kjerringråd ikke virker.
    Poenget mitt er at jeg skulle ønske at de to første årene (før vi fikk diagnosen ufrivillig barnløshet) ikke dreiet seg om stress og atter stress med å prøve gud-vet-hva-av-gode-råd.
    Vi følte nok begge på en maktløshet over at "ikke noe virket" etter månedsvis der vi hadde prøvd ALT. Perioden fra menstruasjonen til eggløsning var travel, og i perioden etter eggløsning var vi nesten utslitt og hadde ikke lyst på verken sex eller grapejuice.

    Tenk hvor deilig det kunne vært å brukt disse årene på å ligge i armkroken til min kjære etter sex, ikke stresset med å ha sex hver dag/hver andre dag før eggløsning. Tenk hvor godt det kunne vært å koset seg med en ekstra kopp kaffe, og kanskje et glass vin uten å tenke "kanskje jeg er gravid?".
    Skulle jeg gjort ting på nytt, så skulle jeg ha nytet livet og ikke stresset med kjerringråd og ligge med pute under rumpa..


     Har du prøvd noen kjerringråd for å bli gravid?






6 kommentarer:

  1. Må bare si at jeg kjenner meg så igjen i alle tingene du har prøvd. Å ha sex på kommando er ikke gøy, og ikke så lett for mannen å prestere heller. Bena opp etter veggen, pute under rumpa, doggystyle for å trenge lengre inn mot livmoren. Det meste ble prøvd. Vi var så heldige at vi klarte å bli gravid på egenhånd, men vi sto i kø for ivf da det skjedde. Jeg har ingen trøstende ord å komme med, for jeg vet at ingenting hjelper mot det savnet du føler. Jeg kan bare si at jeg har følt det selv, og kan bare forsøke å forstå hvordan det føles etter så lang prøvetid som dere har hatt :(

    SvarSlett
  2. Heisann anonym :) Tusen takk for kommentar, det er alltid like hyggelig når noen legger igjen noen ord!
    Doggystyle ja,den ble også flittig brukt her mens vi prøvde alle kjerringrådene :)

    Så godt å høre at dere klarte å bli gravid på egenhånd :) (samtidig så skjønner jeg godt at dere har kjent på følelsene og savnet mens dere stod i kø for å få IVF)

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. your post made me laugh. Yes, I tried (almost) everything :)

    Keeping my fingers crossed!!

    SvarSlett
  4. Kjenner meg igjen i alt du skriver, hehe... Hva er det man ikke prøver for å lykkes vet du!!!
    Man blir jo nesten litt desperat etterhvert på å finne en ting som kan hjelpe en med å få spiren til å sitte :p

    Her ble det fem innsett (tre uttak) før vår lille spire endelig satt :/ Berg og dalbanen gikk mange runder før den endelig kom seg til målstreken!

    Jeg krysser fingrene og håper at dere en dag er like heldige som oss, at deres berg og dalbane finner målstreken og dere får deres høyeste ønske oppfylt!

    Mange klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja, man blir rimelig desperat til slutt og prøver ALT som prøves kan :P

      Tusen takk for kryssende fingrer :)

      Stor klem til dere og lillegutten <3

      Slett
  5. Hei, jeg heter Camilla Mary, jeg er fra Oslo, men jeg bor i Waterton Lakes National Park Canada med min mann. Ordene kan ikke forklare hvor opphisset jeg er for restaureringen av mitt ødelagte ekteskap, og nå er mannen min helt tilbake etter å ha forlatt meg og barna våre til en annen kvinne. Vi har vært gift i siven år, og i løpet av ekteskapet har vi hatt en rekke kamper som fortsatte til slutt, forlot han med barna våre og flyttet til Melbourne for å være sammen med en annen kvinne. Blokkert alle former for kontakt, noe som gjør kommunikasjonen ugyldig. Jeg følte at livet mitt var over, og mine barn trodde de aldri ville se faren sin igjen. Jeg prøvde å være sterk bare for mine barn, men jeg kunne ikke kontrollere smerter som plaget mitt hjerte, jeg ble fortært av tristhet og smerte fordi jeg virkelig elsket ham. Hver dag og natt tenker jeg på ham, og jeg vil alltid like ham å komme tilbake med meg, jeg ble bokstavelig talt gå gal og trengte en guddommelig inngrep, så jeg fortalte hvert av mine problemer til en venn av meg som en gang hadde lignende utfordringer. Hun henviste meg til en veldig kraftig mann som heter DoctorIgbinovia. Hun sa at han var den eneste grunnen til den glede hun hadde på denne dagen. Drigbinovia kan bidra til å reparere ødelagte relasjoner hun sa det var jeg måtte sette ham på prøve. Jeg kontaktet ham på hans Email adders doctorigbinovia93@gmail.com og han ga meg instruksjoner om hva jeg skal gjøre og det gjorde jeg da gjorde han en kjærlighetsspell for meg. Til min største overraskelse, etter tre uker, ringte mannen min og fortalte meg at han savnet oss så mye som barna, jeg var så overrasket, mitt hjerte var fylt av glede og spenning, og jeg begynte å skygge tårene mine. Han unnskyldte seg for sin feil og unnskyldte seg for smerten han forårsaket for meg og barna. Slik kom han tilbake til oss med stor kjærlighet og glede, og fra den dagen var ekteskapet nå sterkere enn før. Takket være Drigbinovia er han veldig kraftig, så jeg bestemte meg for å dele historien min for de kvinners og menns skyld hvem opplevde hva som skjedde. Jeg vil at du skal vite at det er en løsning. Drigbinovia er løsningen, en sann og kraftig spellcaster som ba om å leve lenge for å hjelpe kvinner og barn i sin tid med smerte. Og det har også staver for helbredelse av kreft, kreft osv. GOD LUK,

    SvarSlett